Είμαστε εδώ για εσάς

Η ομάδα των συνεργατών μας πλαισιώνεται από ένα οργανωμένο δίκτυο αξιόλογων ανθρώπων που είναι δίπλα σας.


Μας συνδέουν μακροχρόνιες συνεργασίες με τις πιο καταξιωμένους ανθρώπους του χώρου και τους πιο αναγνωρισμένους, τους οποίους επιλέξαμε με πολύ προσοχή για τις άριστες δεξιότητες τους.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ  ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΟΣ
ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΟΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ
ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ
ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ
ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ-ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ
ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟΣ
ΥΔΡΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Απευθυνθείτε σε εμάς


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα, ακόμα και αν δεν γνωρίζετε μπορείτε να επικοινωνήσετε και να απευθυνθείτε σε εμάς.

(Το Σύνδρομο Rett αποτελεί μία πολυσυστηματική, γενετική, νευρολογική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από μεταβολή ή ελάττωμα στο γονίδιο MECP2 του χρωμοσώματος Χ. Εμφανίζεται συχνότερα στα κορίτσια και συνοδεύεται από ποικίλες εκδηλώσεις, όπως η διαταραχή της γνωστικής λειτουργίας, της κινητικότητας και της αισθητικότητας, της αναπνευστικής λειτουργίας και του καρδιακού ρυθμού.)

Τα άτομα με σύνδρομο Rett παρουσιάζουν δύσκαμπτη και τραχεία στάση και βάδιση, ανωμαλίες στην αναπνευστική λειτουργία (δύσπνοια, ταχύπνοια) και την κατάποση, άκαμπτες ή δύσκαμπτες αρθρώσεις και ανελαστικούς μύες, αταξική βάδιση και παραμορφώσεις Σ.Σ. (π.χ. σκολίωση), χαρακτηριστική απώλεια της κινητικότητας και λειτουργικότητας των άνω άκρων. Η Φυσικοθεραπεία προσφέρει βασική πρόληψη από τα προβλήματα με τις αρθρώσεις και βελτίωση της κίνησης του κορμού και των άκρων. Ιδιαίτερα η βελτίωση της χρήσης του χεριού και η σταθερότητα του σώματος κατά τη στάση και την βάδιση (αύξηση / βελτίωση στατικής-δυναμικής ισορροπίας), αποτελούν πολύ σημαντικούς φυσικοθεραπευτικούς στόχους.

Η προσέγγιση του συνδρόμου με την εφαρμογή της θεραπευτικής ιππασίας και ιδιαίτερα της ιπποθεραπείας, μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική, καθώς τα οφέλη της κίνησης του αλόγου έχουν άμεση επίδραση στις κλινικές εκδηλώσεις του συνδρόμου Rett. Κατά την διεξαγωγή μίας ημίωρης θεραπευτικής συνεδρίας με το άλογο, ο αναβάτης υποβάλλεται σε 3300 μυϊκές προσαρμογές κατά προσέγγιση, αφού κάθε βήμα του αλόγου (110 κινήσεις/λεπτό) δίνει στον αναβάτη κι από ένα ξεχωριστό ερέθισμα για ισορροπία και σταθερότητα.

Η σταθερή, ρυθμική, συμμετρική και τρισδιάστατη κίνηση του αλόγου προσφέρει συνεχή ερεθίσματα για ενεργοποίηση των προστατευτικών, αντανακλαστικών αντιδράσεων και των αντανακλαστικών της ισορροπίας του σώματος. Το άτομο που ιππεύει αναγκάζεται να βρίσκει τρόπους να προσαρμόζεται στην κίνηση του αλόγου για να ισορροπήσει, ώστε να μην πέσει, όπως για παράδειγμα, να κρατηθεί από την ειδική χειρολαβή με σκοπό να ξεχνά να βάζει τα χέρια στο στόμα. Επίσης, να κρατά ευθύ τον κορμό του, αλλά και να διατηρεί σταθερή βάση στήριξης με την λεκάνη του. Η θερμότητα του σώματος του αλόγου (που κυμαίνεται 2-3 βαθμούς πάνω από αυτήν του ανθρώπινου σώματος), προσφέρει μυϊκή χαλάρωση με αποτέλεσμα ο θεραπευτής να μπορεί να εφαρμόσει ευκολότερα ασκήσεις ελαστικότητας και ευκαμψίας για τα άκρα και τον κορμό. Η διόρθωση της στάσης του κορμού που επιτυγχάνεται σταδιακά σε συνδυασμό με ειδικές ασκήσεις και τεχνικές που χρησιμοποιεί ο θεραπευτής, ωφελεί την αναπνευστική λειτουργία και κατά συνέπεια, την ομιλία και την κατάποση.

Εργοθεραπευτικά και Ψυχοκινητικά το άλογο μπορεί να βοηθήσει το άτομο με Σύνδρομο Rett μειώνοντας τις στερεοτυπικές κινήσεις των χεριών και αυξάνοντας την λειτουργική χρήση των άνω άκρων, αποκαθιστώντας αισθητηριακές δυσκολίες (απτικές, αιθουσαίες κ.α.), όπως για παράδειγμα ζητώντας του να χαϊδέψει τη χαίτη του αλόγου. Επιπλέον, βελτιώνεται η αντίληψη του σώματος και των μελών του στο χώρο (σωματογνωσία, κιναισθησία), ενώ παρέχεται βελτίωση του κινητικού σχεδιασμού, των αντιληπτικών δεξιοτήτων και αναζήτηση εσωτερικού κινήτρου.

Μέσω της θεραπευτικής ιππασίας, το ίδιο το άλογο μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για το παιδί, βοηθώντας το να συμμετέχει σε δραστηριότητες που έχουν νόημα. Η κίνηση του αλόγου, η θερμοκρασία, το τρίχωμά του, η στάση και οι θέσεις του παιδιού πάνω στο άλογο, καθώς και ειδικές ασκήσεις συμβάλλουν στην εμπλοκή περισσότερων κινητικών δραστηριοτήτων (χρήση συντονισμένων κινήσεων) και στην αντιμετώπιση των αισθητηριακών δυσκολιών που υπάρχουν. Τέλος, αυξάνεται η σωματική ενημερότητα καθώς και ο προσανατολισμός  στο χώρο.

 Σε αντιπαραβολή με τις καθημερινές δραστηριότητες, το άτομο μπορεί να βελτιώσει:

  1. την βάδιση και το ανέβασμα ή κατέβασμα σκάλας με υποστήριξη, καθώς βελτιώνεται ο οσφυοπυελικός ρυθμός (συντονισμένη κίνηση Σ.Σ.-λεκάνης), ενδυναμώνονται οι μύες και γίνονται περισσότερο λειτουργικοί,
  2. την ανεξάρτητη καθιστή θέση, καθώς βελτιώνεται η στάση του κορμού,
  3. τις καθημερινές δραστηριότητες, όπως την σίτιση, την ένδυση με υποβοήθηση των χεριών, καθώς αυξάνεται η λειτουργικότητά τους και απευαισθητοποιούνται από απτικές διαταραχές. Επιταχύνεται η απεμπλοκή των άνω άκρων από στερεοτυπικές κινήσεις (π.χ. δαγκώματα & γλειψίματα με τοποθέτηση των δαχτύλων ή όλου του χεριού στο στόμα) που έχουν ως αποτέλεσμα την δημιουργία πληγών και απώλεια αισθητικότητας (αυτοτραυματισμός),
  4. τον κινητικό έλεγχο και τον οπτικοκινητικό συντονισμό,
  5. την ρύθμιση της αναπνοής και του καρδιακού ρυθμού, καθώς βελτιώνεται η θέση της Σ.Σ. και αυξάνεται η αερόβια ικανότητα,
  6. την αντίληψη του σώματός του στο χώρο και την εξοικείωση με το περιβάλλον. 

Ως συνέπεια όλων των παραπάνω, το άτομο αποκτά αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, αφού καταφέρνει να επιτύχει σε πολλούς τομείς και μάλιστα μέσα από μια ευχάριστη διαδικασία, τελείως διαφορετική από τα «αποστειρωμένα» περιβάλλοντα των κέντρων θεραπείας.  Επίσης, η κατάκτηση του ελέγχου του εαυτού τους, αλλά και ενδεχομένως του αλόγου (μερικώς ανεξάρτητη ίππευση) λειτουργεί ως επιταχυντής της προσπάθειας και της εξέλιξής τους. 

Σύνδεσμος Θεραπευτικής Ιππασίας Ελλάδος

Λιάπη Μαρία, Ψυχολόγος

Πρέντζα Αθανασία, Φυσικοθεραπεύτρια

Τσίγκανου Αριάδνη, Εργοθεραπεύτρια

Χομορίτη Κατερίνα, Καθηγήτρια Προσαρμοσμένης Κινητικής Αγωγής